fredag 3 maj 2013

Resfeber grande

Jag har startat en temporär blogg för den resa jag påbörjar imorgon.
Lördag morgon lyfter planet från Arlanda och jag ska åka iväg på min karriärs mest spännande men också intensivaste (och längsta!) resa.

Nio personer från varsitt europeiskt land (inkl EU-kommissionen) som aldrig förut mötts. Nio personer med rötter i energi- och klimatpolitiken på ett eller annat sätt.

Första stopp blir Washington DC och en genomgång av den federala energi- och klimatpolitiken.

6-9 maj:  Washington DC
9-12 maj: Burlington, Vermont
12-15 maj: Pittsburgh, Pennsylvania
15-20 maj: Sweetwater och Dallas, Texas
20-22 maj: Sacramento, Californien
22-24 maj: San Fransisco, Californien
25 maj: HEM!

Just nu lider jag av kraftig resfeber, separatationsångest och allmän förvirring. Glömde plånboken på landet i onsdags, maken fick åka och hämta igårkväll. Jag virrar runt och glömmer vad jag höll på med. Just nu skulle jag tex göra en kopp kaffe, men hamnade här istället.

Följ med mig! Kommentera gärna och mycket, så jag känner mig i gott sällskap!

2 kommentarer: